GŁOŚNIKI NISKOTONOWE SAMOCHODOWE

Tak jak każda instalacja głośnikowa, również i samochodowy system audio, z reguły wymaga dopieszczenia niskich tonów dla uzyskania odpowiednio zbalansowanego pasma częstotliwościowego i mocnych dołów. Prawdopodobnie każdy zaczyna swoją przygodę z ulepszaniem brzmienia we własnym samochodzie od doboru bądź wymiany głośników niskotonowych. Potrzeba czucia potężnego basu drzemie w większości kierowców, więc często decydują się oni na wzbogacenie brzmienia niskich tonów.

Wyświetlanie 1–28 z 63 wyników

SONY Eastech 16,5cm – głośnik nisko-średniotonowy

57,90 
Fabrycznie nowy głośnik pochodzący z końcówek produkcyjnych EASTECH dla japońskiej firmy SONY Stosowany w najwyższej klasy zestawach kina domowego. Obecnie dostępny w śmiesznej

Excursion SHX.v2-12D2 – subwoofer samochodowy

599,00 
2-cewkowy głośnik niskotonowy o średnicy 30cm/12cali do subwoofera samochodowego - 400/1000W, 2x2ohm, 92dB, głębokość 132mm

Excursion TXN-15D2 – subwoofer do zastosowań SPL

17 999,00 
zaawansowany technicznie głośnik niskotonowy 38cm/15cali do zastosowań SPL - 7500/20000W, cewka 4", 2x2ohm, 93.1dB, neodym 200oz, Xmax 30/60mm

Excursion PXA-SP10 – subwoofer akt. bass-reflex 25cm

1 539,00 
aktywny subwoofer samochodowy z głośnikiem 25cm/10cali - 200/600W, obudowa bass-reflex z MDF, Auto On/Off, wej. High/Low, regulator basu

Excursion PXA-SP8 – subwoofer akt. bass-reflex 20cm

1 279,00 
aktywny subwoofer samochodowy z głośnikiem 20cm/8cali - 200/600W, obudowa bass-reflex z MDF, Auto On/Off, wej. High/Low, regulator basu

Excursion SXR.v2-SP8 – subwoofer pasywny 8″/400W

859,00 
pasywny subwoofer samochodowy z głośnikiem o średnicy 20cm/8cali - 400/1000W, 4ohm, profesjonalna obudowa 15L bass-reflex z płyty MDF 19/16mm

Excursion SXR.v2-SP10 – subwoofer pasywny 10″/600W

1 049,00 
pasywny subwoofer samochodowy z głośnikiem o średnicy 25cm/10cali - 600/1500W, 2ohm, profesjonalna obudowa 30L bass-reflex z płyty MDF 22/19mm

Excursion PX-US65 – pasywne subwoodery bass-reflex

1 689,00 
2 pasywne subwoofery pod siedzenia samochodowe z głośnikami 165mm - 200/600W, 2ohm, obudowy bass-reflex z MDF dla prawej i lewej strony

Excursion RXD-12D1 – subwoofer do zastosowań SPL

4 599,00 
głośnik niskotonowy 30cm/12cali do ekstremalnych zastosowań SPL - 5000/15000W, cewka 4", 2x1ohm, 91.5dB, magnes 1000oz, Xmax 30/60 mm

Excursion RXD-12D2 – subwoofer do zastosowań SPL

4 599,00 
głośnik niskotonowy 30cm/12cali do ekstremalnych zastosowań SPL - 5000/15000W, cewka 4", 2x2ohm, 91dB, magnes 1000oz, Xmax 30/60 mm

Excursion RXD-12D4 – subwoofer do zastosowań SPL

3 799,00 
głośnik niskotonowy 30cm/12cali do ekstremalnych zastosowań SPL - 5000/15000W, cewka 4", 2x4ohm, 91.2dB, magnes 1000oz, Xmax 30/60 mm

Excursion RXD-15D4 – subwoofer do zastosowań SPL

4 299,00 
głośnik niskotonowy 38cm/15cali do ekstremalnych zastosowań SPL - 5000/15000W, cewka 4", 2x4ohm, 94.2dB, magnes 1000oz, Xmax 30/60 mm

Excursion RXD-15D2 – subwoofer do zastosowań SPL

5 149,00 
głośnik niskotonowy 38cm/15cali do ekstremalnych zastosowań SPL - 5000/15000W, cewka 4", 2x2ohm, 93.5dB, magnes 1000oz, Xmax 30/60 mm

Excursion RXD-15D1 – subwoofer do zastosowań SPL

5 149,00 
głośnik niskotonowy 38cm/15cali do ekstremalnych zastosowań SPL - 5000/15000W, cewka 4", 2x1ohm, 95dB, magnes 1000oz, Xmax 30/60 mm

Excursion MXT.v2-15D4 – subwoofer SPL

3 299,00 
głośnik niskotonowy 38cm/15cali dla zawodników ekstremalnych turniejów SPL - 2500/7500W, cewka 3", 2x4ohm, 95.9dB, magnes 800oz, karbonowa kopułka

Excursion MXT.v2-12D4 Black – subwoofer SPL

2 899,00 
głośnik niskotonowy 30cm/12cali dla zawodników ekstremalnych turniejów SPL - 2500/7500W, cewka 3", 2x4ohm, 93.6dB, magnes 800oz, karbonowa kopułka

Excursion MXT.v2-12D2 Black – subwoofer SPL

3 399,00 
głośnik niskotonowy 30cm/12cali dla zawodników ekstremalnych turniejów SPL - 2500/7500W, cewka 3", 2x2ohm, 93.6dB, magnes 800oz, karbonowa kopułka

Excursion MXT.v2-12D1 Black – subwoofer SPL

3 399,00 
głośnik niskotonowy 30cm/12cali dla zawodników ekstremalnych turniejów SPL - 2500/7500W, cewka 3", 2x1ohm, 93.6dB, magnes 800oz, karbonowa kopułka

Excursion SXE.v2-10D2 – subwoofer samochodowy

1 559,00 
2-cewkowy głośnik niskotonowy o średnicy 25cm/10cali do subwoofera samochodowego - 1200/3500W, cewka 3" USA, 2x2ohm, 90dB, magnes 350oz

Excursion SXE.v2-12D4 – subwoofer samochodowy

1 799,00 
2-cewkowy głośnik niskotonowy o średnicy 30cm/12cali do subwoofera samochodowego - 1200/3500W, cewka 3" USA, 2x4ohm, 91dB, magnes 350oz

Excursion SXE.v2-12D2 – subwoofer samochodowy

1 799,00 
2-cewkowy głośnik niskotonowy o średnicy 30cm/12cali do subwoofera samochodowego - 1200/3500W, cewka 3" USA, 2x2ohm, 91dB, magnes 350oz

Excursion SXE.v2-10D4 – subwoofer samochodowy

1 559,00 
2-cewkowy głośnik niskotonowy o średnicy 25cm/10cali do subwoofera samochodowego - 1200/3500W, cewka 3" USA, 2x4ohm, 90dB, magnes 350oz

Excursion PX-US79 – 2 pasywne subwoodery pod fotel

1 129,00 
2 pasywne subwoofery pod siedzenia samochodowe z głośnikami 7x9 cali - 150/500W, 3ohm, metalowe obudowy zamkniete dla prawej i lewej strony

Excursion XXX.v2-8D4 – subwoofer SQ/SPL

1 499,00 
2-cewkowy głośnik niskotonowy SQ/SPL 20cm (8cali) do subwoofera samochodowego - 1200/3000W, cewka 2.5", 2x4ohm, 87.3dB, magnes 350oz

Excursion XXX.v2-8D2 – subwoofer SQ/SPL

1 499,00 
2-cewkowy głośnik niskotonowy SQ/SPL 20cm (8cali) do subwoofera samochodowego - 1200/3000W, cewka 2.5", 2x2ohm, 88.1dB, magnes 350oz

Excursion SXT-12D4 – subwoofer samochodowy

1 259,00 
2-cewkowy głośnik niskotonowy o średnicy 30cm/12cali do subwoofera samochodowego - 900/2500W, cewka 3", 2x4ohm, 90dB, magnes 300oz

Excursion SXT-12D2 – subwoofer samochodowy

1 259,00 
2-cewkowy głośnik niskotonowy o średnicy 30cm/12cali do subwoofera samochodowego - 900/2500W, cewka 3", 2x2ohm, 90dB, magnes 300oz

Excursion SXT-10D4 – subwoofer samochodowy

999,00 
2-cewkowy głośnik niskotonowy o średnicy 25cm/10cali do subwoofera samochodowego - 900/2500W, cewka 3", 2x4ohm, 89dB, magnes 300oz

Głośniki Niskotonowe Samochodowe (Basowe)Z reguły wbudowane w samochody systemy mogą mieć problemy z odpowiednim odwzorowaniem basów, więc warto rozważyć ich wymianę na modele o większych mocach i membranach.

Głośniki niskotonowe z reguły przeznaczone do zabudowy w samochodach. Istnieje też drugi sposób często spotykany wśród fanów potężnych samochodowych basów. Jest to umieszczanie głośników niskotonowych w specjalnych skrzyniach basowych bądź tubach. Tworzą one szczelną komorę pozwalającą na uzyskanie wysokiego ciśnienia akustycznego. Przełoży się to przede wszystkim na poprawniejszą pracę przetwornika oraz wzmocnienie niskich tonów, a także osłabienie pogłosów, rezonansów i innych ubocznych efektów dźwiękowych, niż miałoby to miejsce w przypadku umieszczenia głośników w drzwiach (choć tam też można poprawić sytuację poprzez odpowiednie wygłuszenie ich matami akustycznymi), gdyż nawet najlepszy głośnik potrzebuje odpowiednich warunków do pracy. Niestety wadą takiego rozwiązania jest zajęcie dodatkowej przestrzeni w samochodzie, choć można to ograniczyć do minimum poprzez sprytne zainstalowanie głośników przy pomocy fachowców.

Podczas doboru odpowiedniego głośnika do samochodu zazwyczaj pierwszą rzeczą, z którą należy się zmierzyć, jest ograniczenie wynikające z przeznaczonego przez producenta pojazdu miejsca. Chodzi o fabrycznie określone wymiary, czyli szerokość i kształt otworu oraz o jego głębokość, co wprost dyktuje ramy, w których należy się poruszać, chyba, żeby pokusić się o użycie dystansów montażowych. Warto również zwrócić uwagę na aspekty estetyczne, czy membrana lub maskownica pasuje wyglądem do wnętrza. Szczególnie warto na to patrzeć, gdy głośniki instalowane będą we wcześniej wspomnianych skrzyniach basowych, ponieważ wtedy są one widoczne, a bardzo często w ogóle niczym nie osłonięte. Oczywiście jeśli membrana nie jest widoczna lub używamy innych maskownic to kwestia wizualna przestaje mieć znaczenie i można zająć się sprawami technicznymi.

Najważniejsze parametry:

  • Moc RMS - określa wymagane parametry wzmacniacza audio do poprawnej współpracy
  • Impedancja - również określa warunki współpracy ze wzmacniaczem audio oraz pozwoli zaplanować ewentualną możliwość równoległego lub szeregowego połączenia więcej niż jednego głośnika, co jest przydatne przy podłączaniu wielu urządzeń do danego kanału wzmacniacza
  • Pasmo przenoszenia - wskazuje jaki zakres częstotliwości jest w stanie przenieść dany głośnik
  • Efektywność/Skuteczność - w skrócie informuje o tym jak głośno może zagrać dany model (czego nie można wprost wyczytać z mocy RMS). Ten parametr w kwestii car audio oraz w odniesieniu do głośników basowych jest dosyć ważny, ponieważ informuje o tym jaki poziom ciśnienia akustycznego jest w stanie wygenerować dany głośnik, co przy użyciu wielu głośników i ograniczonych zasobach energetycznych samochodów może mieć znaczenie

Głośniki subwooferowe

Obowiązkowym elementem każdego systemu Car Audio jest subwoofer samochodowy. Jest on potrzebny do reprodukcji najniższych częstotliwości dźwięku. Podczas jazdy, zwłaszcza szybkiej; basy mogą zostać zupełnie zagłuszone przez hałas, wytwarzany przez działający samochód. Za reprodukcję opowiadają głośniki subwoofer, które wykorzystuje się do budowy subwooferów.

Czym różni się subwoofer od głośnika subwooferowego?

Wybór systemu głośnikowego może sprawiać trudności, zwłaszcza jeśli nie znamy się na nagłośnieniu. Problem może powstać już przy samej terminologii. Subwooferem nazywa się cały, kompletny sprzęt zamknięty w obudowie. Głośniki subwoofer to natomiast pojedyncze przetworniki, z których można zbudować konstrukcję do odtwarzania niskich tonów.