Instalacja Car Audio Mercedes W140
Samochód fabrycznie był w podstawowej wersji nagłośnienia. W przeciwieństwie do Bose, nie posiada ona wzmacniacza, brak jest wentylowanych komór w przednich drzwiach, a w tylnej półce są jedynie dwa głośniki niskotonowe. Tweetery znajdują się w desce rozdzielczej, a średniotonowce w drzwiach (w Bose jest na odwrót).
Do naszych zadań należało
- Wygłuszenie przednich i tylnich drzwi (Comfortmat Gold G3)
- Montaż dystansów MDF w miejsce półkomory głośnika niskotonowego w drzwiach
- Montaż zestawu głośnikowego Morel Maximo Ultra 603 (trójdrożne odseparowane) z przodu
- Montaż głośników Morel Tempo Integra 602 w tylną półkę
- Montaż głośników niskotonowych Ground Zero GZIW 165X-II w tylną półkę
- Budowa amp-racka w bagażniku mieszczącego 2 wzmacniacze i procesor DSP (z możliwością rozszerzenia o trzeci wzmacniacz)
- Wygłuszenie przestrzeni między bagażnikiem a przestrzenią pasażerską oraz tylnej półki
- Wystrojenie zestawu
Zastosowany sprzęt:
- Wzmacniacz Audison LRX2 150
- Wzmacniacz Alpine MRV-F307
- Radioodtwarzacz Clarion DRX8675Rz
- Procesor DSP Clarion DPH913
- Zestaw trójdrożny Morel Maximo Ultra 603
- Głośniki współosiowe Morel Tempo Ultra 602 Integra
- Subwoofery Ground Zero GZIW 165X-II
- Maty wygłuszające Comfortmat Gold G3 i Turbo Composite M3
Rezultat sam właścicel opisał jako “wspaniały, rewelacyjny”. W porównaniu nawet z 12/13 głośnikową wersją Bose jest to ogromna przepaść. Niezwykle czyste i klarowne brzmienie w pełnym zakresie częstotliwości a do tego porządny, niski ale szybki i responsywny, niedominujący bas. Na pewno dużą robotę zrobił wiekowy sprzęt, którego brzmienie jest nie do odtworzenia na współczesnych wzmacniaczach i radioodtwarzaczach, nawet w dużo wyższym budżecie.