Klient przyjechał do nas ze swoim Passatem B5FL kombi na szereg instalacji i montaży. Auto przebyło czasochłonną metamorfozę. Właściciel pojazdu oczekiwał gruntownej zmiany brzmienia i poprawienia właściwości akustycznych całego pojazdu.
Na pierwszy rzut zabraliśmy się za wygłuszenie drzwi dobrze znanymi w branży matami StP Silver. Następnie zamontowaliśmy najpopularniejszy w tej półce zestaw odseparowany Morel Tempo Ultra 602. Wysokiej jakości przetworniki izraelskiego producenta gwarantują brzmienie Hi-Fi nawet przy dużych głośnościach. Klient dysponuje kultowym już wzmacniaczem japońskiej produkcji złotej serii SONY XM-10020. Model cechuje się 100Wrms na kanał/4Ω przy bardzo niskich zniekształceniach na poziomie 0,04%THD.
Znając specyfikę samochodu na specjalne życzenie klienta użyliśmy pierścieni akustycznych zapewniających kierunkowanie dźwięku z membrany głośnika bezpośrednio do wnętrza pojazdu. W Passacie głośnik nie jest wycentrowany względem otworu w boczku tapicerki. Do osadzenia głośnika użyliśmy najwyższych dystansów MDF pasujących do tego modelu (link).
W celu wyeksponowania wooferów w drzwiach zainstalowaliśmy maskownice z zestawu Morel Maximo Ultra 602 w miejscu oryginalnych blend VW.
Na obecną chwilę zamontowaliśmy cały front pod seryjną zwrotnicę z zestawu Morel. W późniejszym czasie właściciel systemu planuje napędzanie frontu aktywnie w oparciu o cięcie pasm na zaawansowanym radioodtwarzaczu cyfrowym 3way Kenwood BT-306BT wyposażonym w DSP i DTA.
Następnym etapem było wygłuszenie podłogi samochodu. Właściciel zmagał się wodą w kabinie, co spowodowało degradację fabrycznego wytłumienia. Konieczne było wygłuszenie pojazdu od zera, oczywiście dużo lepiej niż fabryka.
Podłoga samochodu została wygłuszona matami alubutylowymi Comfortmat Turbo Composite M3 aby powstrzymać hałas od drogi i niskie częstotliwości oraz zmniejszyć rezonanse dużych elementów z blachy. W niektórych miejscach zastosowano nawet dwie warstwy w miejscach w których blacha była wyjątkowo narażona na rezonanse.
Na drugą warstwę zastosowano maty wytłumiające Comfortmat Blockshot. Jest to materiał wytłumiający wysokie częstotliwości oraz blokujący hałas i szum od drogi. Najczęściej jest stosowany na druga i trzecią warstwę oraz na nadkola pojazdów.
Efekt był słyszalny od razu. Jako że nowe wygłuszenie dochodziło aż pod deskę rozdzielczą, wyraźnie zmniejszył się hałas dochodzący z przodu pojazdu. Również szum drogi podczas jazdy był wyraźnie mniej odczuwalny.