Mikrofony przewodowe

Od kiedy tylko ludzkości udało się zrealizować odwieczne marzenie rejestracji dźwięku, przestał on być kojarzony jedynie z chwilą obecną, ale mógł jednocześnie być zapisem przeszłych chwil i wydarzeń. Soniczna sfera życia wyszła z kategorii “tutaj”, ku ogólnoświatowej potencjalności – której realizacja przeszła z “chciałbym” do “mogę”. Elektroakustyczna rewolucja przybrała w czasach ostatnich czterech dekad postać dyskusji na temat problemu wyboru pomiędzy mikrofonem przewodowym, a bezprzewodowym. I o ile sprawa ich zasadności wynikała w przeszłości z kwestii technologicznych i jakościowych, tak teraz przechodzi ona w spór o charakterze wydawać by się mogło ideologicznym.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 11

IMG STAGELINE UMIK-1 – Mikrofon USB, detektor

879,00 
IMG STAGELINE UMIK-1 Mikrofon pomiarowy USB Dedykowany do strojenia parametrów procesorów serii MDSP Możliwość bezpośredniego podłączania do komputera Podłączanie do

IMG STAGELINE CM-7 – Mikrofon pojemnościowy

734,00 
IMG STAGELINE CM-7 Mikrofon pojemnościowy do zastosowań studyjnych i występów na żywo. 17 mm pozłacana membrana Charakterystyka kardioidalna Metalowa obudowa

IMG STAGELINE PODCASTER-1 – Zestaw do nagrywania podcastów

1 349,00 
IMG STAGELINE PODCASTER-1 Szukasz niedrogiego, ale dobrego rozwiązania do nagrywania podcastów, streamingu i nagrywania w domu? Zestaw PODCASTER-1 to idealny

IMG STAGELINE DM-7 – Mikrofon dynamiczny

614,00 
IMG STAGELINE DM-7 Mikrofon dynamiczny do zastosowań scenicznych i wokalu. Charakterystyka superkardioidalna Metalowa obudowa W komplecie uchwyt mikrofonowy, przejściówka na

IMG STAGELINE DM-3S – Mikrofon dynamiczny

169,00 
IMG STAGELINE DM-3S Mikrofon dynamiczny do zastosowań wokalowych i scenicznych. Charakterystyka superkardioidalna Neodymowa wersja Bezgłośny włącznik Obudowa z odlewu cynkowego

IMG STAGELINE DM-3 – Mikrofon dynamiczny

159,00 
IMG STAGELINE DM-3 Mikrofon dynamiczny do zastosowań wokalowych i scenicznych. Charakterystyka superkardioidalna Neodymowa wersja Obudowa z odlewu cynkowego W komplecie

IMG STAGELINE DM-9S – Mikrofon dynamiczny

384,00 
IMG STAGELINE DM-9S Mikrofon dynamiczny do zastosowań scenicznych i wokalowych. Charakterystyka superkardioidalna Neodymowa wersja Technologia Active Handling Noise Cancelling (AHNC)

IMG STAGELINE DM-9 – Mikrofon dynamiczny

389,00 
IMG STAGELINE DM-9 Mikrofon dynamiczny do zastosowań scenicznych i wokalowych. Charakterystyka superkardioidalna Neodymowa wersja Technologia Active Handling Noise Cancelling (AHNC)

IMG STAGELINE ECMS-50USB – Wielkomembranowy mikrofon pojemnościowy USB

439,00 
IMG STAGELINE ECMS-50USB Wielkomembranowy mikrofon pojemnościowy USB do zastosowań studyjnych. Do bezpośredniego podłączania do komputera Nie wymaga instalacji sterowników (automatyczne

IMG STAGELINE DM-1500 – Mikrofon dynamiczny

59,00 
IMG STAGELINE DM-1500 Mikrofon dynamiczny Do uniwersalnych zastosowań. Charakterystyka kardioidalna Aluminiowa obudowa o wysokim połysku, chromowana na czarno Włącznik on/off

IMG STAGELINE TXS-606DT – Mikrofon pulpitowy z wbudowanym nadajnikiem wieloczęstotliwościowym, 672.000-696.975MHz

637,00 
IMG STAGELINE TXS-606DT Mikrofon pulpitowy z wbudowanym nadajnikiem wieloczęstotliwościowym w technologii UHF PLL. Elektretowa wkładka mikrofonowa (kardioida) Odłączana 35cm gęsia

Mikrofony przewodoweRóżnicą, która może przeważać o użyciu w danej specyficznej pracy mikrofonu przewodowego, a nie mikrofonu bezprzewodowego nie jest już tak na prawdę kwestia jakości dźwięku. To tak naprawdę, są to inne parametry, które dani użytkownicy powinni rozważyć przed dokonaniem ostatecznego wyboru. Wybór powinien być podjęty w oparciu o system zalet i wad poszczególnych systemów w odniesieniu do pracy i zadań, które urządzenie ma spełniać. Jak bowiem każdy element produkcji dźwięku tak też pewne problemy mikrofonów danego typu będą mogły być bardziej lub mniej uciążliwe.

Pierwszą kwestią, którą przyszły nabywca będzie musiał rozważyć jest koszt urządzenia. Pojedynczy mikrofon takiego samego producenta, ale pozbawiony przewodu będzie proporcjonalnie wydatkiem od dwóch do około dziesięć razy większym niż jego przewodowy konkurent. Mikrofony przewodowe są z reguły tańszymi odpowiednikami mikrofonów bezprzewodowych. Z tego min. tytułu należy zadać sobie najpierw pytanie odnośnie do tego, czy dany mikrofon będzie mikrofonem stacjonarnych, czy raczej jego lokalizacja w procesie zbierania dźwięku będzie bardziej dynamiczna. Sam proces zbierania dźwięku będzie identyczny.

Problemem będzie również bezpieczeństwo potencjalnych użytkowników urządzenia, należy sprawdzić, czy podłączone do mikrofonu kable mogą narazić osoby z niego korzystające na jakieś wypadki. Wśród tych pytań, należy również podnieść problem preferencji użytkowników. Istnieją osoby, które przykładając dużą wagę do oprawy, lub ze względu na walory estetyczne będą bardziej skłonne wybrać kablowy wariant.

Istotną przewagą mikrofonów przewodowych wydaje się także prostota ich użytkowania, obsługa nie jest zmuszona sprawdzać stan naładowania baterii, a sama konstrukcja w mikrofonów bezprzewodowych z racji zastosowania większych ilości technologii jest także potencjalnie bardziej awaryjna. Będą też one (mikrofony przewodowe) bezpieczniejszym wariantem w przypadku rejestracji dźwięku w różnych częściach świata. Nie dotyczą ich bowiem prawne przepisy odnośnie częstotliwości odbioru dźwięku, które bywają różne dla różnych państw